Mijn eerste reisblog

17 april 2017 - Maslul, Israël

20170403_125411Zo daar is hij dan, de eerste reisblog over mijn reis naar Israël!

Diegene die mij op Facebook volgen hebben al een paar foto's en verhaaltjes kunnen bekijken maar ik vind het toch leuk om ook voor diegene die geen sociale media hebben een verhaaltje te schrijven.

Vandaag ben ik exact 2 weken in Israël, een heel mooi en warm land

ongeveer 5000 kilometer bij Nederland vandaan.

IMG_3120

De reis ernaar toe was nog een hele belevenis op zich, de eerste keer vliegen en dan ook nog alleen. Ik vloog op 3 april om 10.50 met Arkia airways vanaf Schiphol.

's Ochtends werd ik door mijn moeder en mijn twee zusjes naar het station gebracht om er daar achter te komen dat de trein vertraging had,

een lekker begin. Gelukkig maar een klein kwartiertje vertraging en een uur verder stond ik op Schiphol, nu moest ik gaan inchecken maar gelukkig kon ik

alles makkelijk vinden!

DSC_6123

Toen ik na enige controle door de beveiliging en paspoortcontrole was kon ik aan

boord gaan en mij in mijn vliegtuigstoel wurmen... Het

vliegen was echt mooi om mee te maken!

Na een veilige landing kon ik mijn koffer ophalen en naar de trein gaan om het laatste stuk van mijn reis te volbrengen. Na wat shekels uit de muur getrokken te hebben voelde ik mij een rijk man.:) Gelukkig ging de treinreis ook goed en werd ik 's avonds hartelijk ontvangen door de vrijwilligers in het huisje waar ik mijn vrijwilligerstijd mag doorbrengen...

DSC_6108

Ik had eerst nog een paar dagen om op adem te komen en alvast een beetje te genieten van het lekkere weer, donderdag kreeg ik een rondleiding over het terrein van Aleh en vrijdag was mijn eerste werkdag.

Dat was wel even wennen, vergeleken met Nederland! Inmiddels heb ik twee weken gewerkt en ben ik de taal al wat machtig. Ik vind het mooi werk wat ik mag doen, ook al is het soms niet veel. Juist de kleine dingen, daar zit het in...!

Onlangs is er een filmploeg van Family7 bij Aleh langs geweest, wat ze geflimd hebben geeft een mooi kijkje achter de schermen en beschrijft ook wel een beetje mijn werkzaamheden. Totaal 4 afleveringen kijkplezier toegewenst!

DSC_6155

Als ik klaar ben met werken is er genoeg tijd voor het ontdekken van Israël, wat ik al een beetje gedaan heb maar wat ik zeker nog meer ga doen! Ik heb een mountainbike tot mijn beschikking en daar ga ik hopelijk nog mooie ritjes op maken! En nu ben ik natuurlijk niet continue bezig, het is ook lekker om na een werkdag even buiten in de zon te zitten!

Het is uiteindelijk een heel verhaal geworden, maar dat maakt niet uit... Nu hebben jullie in ieder geval iets te lezen ;)

Groet uit het warme Israël en ik houd jullie op de hoogte!

Wilco

1. Jennie van de Werken:
    17 april 2017
    Hoi Wilco, fijn om te lezen wat je zoal meemaakt. Je hebt al ontdekt wat een mooi land Israël is. Veel werkplezier en een hele fijne tijd wens ik je toe. Groetjes Jennie
  2. Eline:
    18 april 2017
    Wat een leuke foto's! Ik ben benieuwd naar je volgende blog:)