Belevenissen in Israël

13 mei 2017 - Maslul, Israël

Zo daar is er weer een, een reisverhaal over mijn doen en laten hier in het mooie Israel!

Dit verhaal schrijvend heb ik net al het stof en roet van mezelf afgedouched... Ik ben namelijk weer een rondje wezen mountainbiken, het rondje wat ik eigenlijk altijd fiets, zo rond de 20 kilometer. Vandaag was het wel heel bijzonder omdat er een paar dagen geleden een stuk natuur in vlammen is opgegaan, heel apart ineens door een half

zwartgeblakerd landschap te fietsen...!

Gelukkig is er buiten de inspanning om ook tijd voor ontspanning, 4 mei zijn we een dagje naar het strand van Ashkelon geweest. Het was een mooie warme dag dus uitstekend strandweer! In de ochtend de tassen gepakt en naar de bus genomen naar de volgende halte waar we moesten overstappen... Israël zou Israël niet zijn als alle bussen (op tijd) rijden... Zo ook hier het geval, de bus kwam niet

DSC_6717

opdagen... Gelukkig een tijdje verder kwam er wel een bus en kon onze reis verder gaan... Op het strand hebben we heerlijk genoten van de zee en van de zon, de middag was dan ook zo omgevlogen... Om zeker te weten dat we redelijk snel thuis kwamen hebben we geen bus genomen maar zijn we met de trein naar huis gegaan, daarvan weet je wel dat ze sowieso rijden!

Een andere zee die we later die week bezocht hebben is de Dode Zee, een must natuurlijk als je in Israël bent! Het is heel apart en bijna niet uit te leggen hoe het voelt als je het water in stapt... Het voelt als een soort olie-achtig water en met dat je een stap zet voel je als het ware dat je omhoog geduwd word... Heel apart maar echt heel lekker ontspannen kun je lekker op je rug gaan liggen en genieten van de zon en van het op zich toch wel rare gevoel dat je drijft ''op'' het water van de Dode Zee...

Voorafgaand aan ons bezoek aan de Dode Zee zijn we naar Ein Gedi geweest, een natuurgebied waar vermoedelijk David zich verstopt heeft voor Koning Saul. Dit is DSC_6897een gebied met een stuk of vijf watervallen die allemaal weer anders zijn, ieder op zijn eigen manier mooi! Omdat het warm was en we overal water om ons heen hadden kon het ook niet anders dan dat we vanzelf nat werden, al dan niet een beetje expres ;) Toen we toch nat waren zijn we met z'n allen onder een waterval gesprongen om helemaal af te koelen... Heel bijzonder om als je bij zo'n waterval staat je te bedenken dat het water dag en nacht doorstroomt ongeacht welk weer het is of hoeveel mensen er naar hem staan te kijken... Misschien een kleine wijze les die de natuur ons leert...?

Ik heb weer genoten van mijn ervaringen en van het schrijven voor jullie, ik hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten!

Groetjes,

Wilco

1. Jennie van de Werken:
    13 mei 2017
    Hoi Wilco, ik geniet met je mee. Fijn dat het zo goed gaat met je.